We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Bestelstatus
Kumho
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Kumho

Kumho Ecsta SPT KU31 265/30 ZR22 93Y 4PR

Kumho

Kumho Ecsta SPT KU31 265/30 ZR22 93Y 4PR

Kumho - Bandenproducent uit Korea

Bandenmaat
265/30 ZR22 93Y 4PR 
Voorraadstatus:
op dit moment is dit product niet op voorraad
Banden:
ZomerbandenSo
Snelheidsindex:
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN:
8808956127671
Artikelnummer:
R-231678
EU Bandenlabel:
DEX:
Klantbeoordelingen:
(67)
Voor vragen of opmerkingen neem a.u.b. contact met ons op via reifen-outlet​@delti.com
op dit moment is dit product niet op voorraad
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 1.300 station montagepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

ECSTASPTKU31 tyre review

Gemiddelde uit 2.309 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 12.418
18.10.2013 van THE MUD
Ik heb een erg sportieve rijstijl en ben dan ook aangenaam verrast over de hoeveelheid grip van de banden op droog asfalt. Over de slijtage van de banden evenals de grip op nat wegdek (of beter gezegd: het gebrek daar aan) ben ik minder te spreken.
09.07.2013 van Ton T.
Mooie ronde band, stil en uitstekende stuurreacties Auto stuurt veel rustiger en stabiel rechtuit.
03.06.2013 van Ben
Voor vlotte rijders zoals ik, is deze perfect. Het is geen raceband, maar hij komt aardig in de goede richting. Een hele goede band voor een mooie prijs. Zolang als deze leverbaar zijn, zal ik ze blijven kopen.
27.04.2012 van Jarno Van Eepoel
I am very difficult in tyres. I want great handling in dry/wet with a minimum of tyrewear. I already had bridgestone, pirelli p zero nero, falken fk542, etc... After reading on a lot of American sites i became more interested in this tyre. Finally i bought them, putted them on the car and started testing after a few km's. Grip, handling, braking, going to the edge, ... Of the tyres above i was most happy about the p zero nero but the tyrewear was to heavy. Gone in 15.000km's...! Have the kumho's now for 10.000kms and VERY PLEASED with them! handling is exact the same like the p zero nero on DRY surface. In the WET the kumho's are even BETTER than de p zero nero's! I'm wondering why the kumho's are only half the price :/ I will def. buy these tyres again. P.S: 1. country = belgium. Roads aren't in a very good condition ,) 2. I'm not using them in the winter, i'm using snow-tyres.
Bekijk meer beoordelingen
Merk Kumho
Model Ecsta SPT KU31
Dimension 265/30 ZR22 93Y 4PR
Band breedte 265
Band Profiel 30
Construction type ZR
Bandenmaat 22
Banden load index 93
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.