We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
Hoogwaardige winterbanden-generatie met state-of-the-art technologie. , Miura- Ori '3D-sipe-technologie, 4D nano ontwerp samenstelling en micro-geoptimaliseerde verharding van de loopvlakblokken combineren de geschikte winterkenmerken met een laag geluidsniveau en de uitstekende prestaties in natte omstandigheden.
KENMERKEN & VOORDELEN
Ontworpen voor directionele stabiliteit, met gepatenteerde 'Miura-Ori' 3D Sipe technologie
4D Nano ontworpen samenstelling
Micro-geoptimaliseerde stijvere loopvlakblokken
Uitmuntende tractie en remprestaties bij sneeuw en ijs
Uitstekende koersstabiliteit op besneeuwde wegen
GEMAAKT VOOR WINTERSE OMSTANDIGHEDEN
Om te voldoen aan zware uitdagingen en eisen van het koude seizoen, zijn winterbanden samengesteld uit een verscheidenheid aan materialen van hoge kwaliteit en ontwerpkenmerken.
Zoals bijvoorbeeld de nieuwe EUROWINTER HS01:
Innovatief ontwerp van het loopvlak
Stroming-geoptimaliseerde groeven
Versterkt het 'waterpomp effect '
Effectieve en veilige verspreiding van water
Eersteklas aquaplaning reserves
Een uitzonderlijke tractie op sneeuw
Nieuwe Miura-Ori 3D sipe technologie
Stroming geoptimaliseerde loopvlakgroeven
Flexibele sipe structuur voor een korte remweg bij sneeuw en ijs
Hoogst mogelijke verharding van de sipe randen voor een optimale stabiliteit in de bochten
Een aanzienlijke verbetering van tractie bij sneeuw en ijs, alsmede een gelijkmatiger slijtagepatroon
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
EUROWINTERHS01 tyre review
Gemiddelde uit 826 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.631
11.06.2022vanCarl Ottow Goede ervaring...er was alleen deze winter nagenoeg geen sneeuw - en ik was ook niet op wintersport
04.06.2020vanW van den Burgt Comfortabele band, duurzaam
25.04.2020vanFrank Siesling Koop al jaren Falken banden en ervaring is goed. Merk toch dat het rubber van de banden wat aan de zachtere kant is. Dit vertaalt zich ook in de slijtage die eerder optreedt. Kortom ondanks goede ervaring volgende keer wellicht banden bestellen met harder rubber zoals van Nankang. In het verleden ook goede ervaring mee gehad.
Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries
Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een
complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor
de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel
Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.
*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.