We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
Verdubbel het voordeel De iON Winter SUV verlegt de grenzen om optimale prestaties te bereiken. De iON Winter SUV is speciaal gemaakt voor elektrische voertuigen, maar biedt nog steeds het beste van twee werelden.
Verbeterde stabiliteit in bochten EV Contour Technology De stijfheid van de banden moet worden verbeterd om het gewicht van elektrische voertuigen te kunnen dragen. Hankook's EV Contour Technology verhoogt de stijfheid in bochten met 7% om de rijeigenschappen van elektrische voertuigen te verbeteren.
Verbeterde tractie op sneeuw Geoptimaliseerde lamellenhoeken De hoeken van de lamellen op de iON Winter SUV zijn geoptimaliseerd om het remmen en de tractie op sneeuw te verbeteren. De nauwkeurigheid van de lamellenhoeken kan de veiligheid op besneeuwde wegen aanzienlijk verbeteren.
Superieur rijgedrag op winterse wegen Gediversifieerde lamellen De stijfheid van het loopvlakpatroon wordt geoptimaliseerd door 2D-lamellen in het midden en 3D-lamellen in de blokken eromheen. Daardoor biedt de iON Winter SUV superieure handling in alle winterse omstandigheden.
Geavanceerde sneeuwprestaties, lage rolweerstand EVolution Compound De EVolution-compound, samengesteld uit siliciumdioxide met een hoge concentratie en milieuvriendelijke materialen, biedt een goed kilometerrendement en een verder verlaagde rolweerstand zonder dat de prestaties in de sneeuw hieronder lijden.
Verbeterde grip op nat wegdek Water Pipe Kerf In de schouderblokken zijn waterpijpkerven geplaatst voor de afvoer van water uit de hoofdgroef, wat de grip op natte wegen maximaliseert.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Merk
Hankook
Model
iON i*cept (IW01A)
Dimension
285/45 R20 112H XL SUV, EV, SoundAbsorber, KR
Band breedte
285
Band Profiel
45
Construction type
R
Bandenmaat
20
Banden load index
112
Snelheidsindex
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Band vereist binnenband
M/C
Nee
*Wij vermelden, indien beschikbaar, ook de richtprijzen van de fabrikant incl. BTW.
**Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
***Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.