We gebruiken Cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, functies voor sociale media te bieden en verkeer te analyseren. Daarnaast voorzien we social media-, advertentie- en analysepartners van informatie over hoe u onze website gebruikt. Als u onze website blijft gebruiken, gaat u akkoord met onze cookies.
Cookie-instellingen beheren
Om u een optimale ervaring met de site te bieden, maken wij gebruik van cookies. Dit zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden opgeslagen. Het gaat onder meer om cookies voor de werking en optimalisatie van de pagina, maar ook voor diensten als tekst- of videochat, en voor reclame op basis van uw gedrag op internet. Zo kunt u bijvoorbeeld te weten komen of u onze website meerdere keren bezoekt vanaf hetzelfde apparaat. Wij willen u de keuze geven welke cookies u toestaat
Verplichte cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het navigeren door pagina's en het gebruik van basisfuncties
noodzakelijk
Analytische cookies, marketing cookies, diensten van andere bedrijven (onafhankelijke derde partijen)
Analytische cookies
Deze cookies helpen ons het gedrag van gebruikers beter te begrijpen.
Nee
Ja
Marketing cookies
Deze cookies en soortgelijke technologieën worden gebruikt om gepersonaliseerde en dus relevante reclame-inhoud weer te geven.
Nieuw - Sibir sneeuw SUV - Sterk in de winter Een specialist van de winter seizoen 2012/2013 - nieuwe generatie winterbanden MP92 Sibir Sneeuw SUV M + S met een state-of-the-art asymmetrische niet-richtinggebonden profiel, geschikt voor de winter de grote klasse van de SUV en 4x4 voertuigen.
Het zorgt voor een goede grip en rijveiligheid in winterse omstandigheden een bereik van 25 afmetingen van 15 'tot 20' en snelheidscategorie (index) van 'T' in 'V' (190 kmh tot 240 km / h) Sneeuw toevoeging betekent dat de band is ontworpen voor Europese winterse omstandigheden zonder toepassing van spikes. Benaming SUV - Sport Utility Vehicle - suggereert het gebruik van het voertuig - een familie auto op weg naar sport, skiën en challets, reizen naar berggebieden, alsmede het normale gebruik van deze banden in de winterseizoen.
Hoger gewicht SUV genereert een hogere traagheidskracht hanteren en remmen - voertuig de neiging om in beweging blijven bij het remmen en daarom moet banden kunnen stoppen in tijd, vooral in de winter. Meer agressieve loopvlakontwerp, Zig-zag 'Z', meer laterale groeven en grip randen. Sneeuw plakt makkelijker om het loopvlak waardoor beter in elkaar grijpende met de besneeuwde ondergrond. Een groot aantal grip randen garandeert een betere prestatie in de winter.
Betere grip op sneeuw en remprestaties in winterse omstandigheden. Open binnenkant van het loopvlak, directe omtreksgroeven, meer gebalanceerde loopvlakcompound. Zeer goede remprestaties op nat wegdek, vermindering van aquaplaning effect. Gesloten schouder van de buitenkant van het loopvlak in combinatie met 3-D randen in rubber blokken.
Banden zorgen voor een hoge stijfheid van het loopvlak en zeer goede handling op nat wegdek, zelfs in winterse omstandigheden. Geoptimaliseerd stijfheid van het loopvlak, 3-D randen en verschillende maten van rubber blokken zorgen voor zelfs gewaardeerd voetafdruk drukverdeling, vermindering van slijtage en bieden een hogere rijcomfort.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Merk
Matador
Model
MP92 Sibir Snow
Dimension
205/60 R16 92H
Band breedte
205
Band Profiel
60
Construction type
R
Bandenmaat
16
Banden load index
92
Snelheidsindex
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Band vereist binnenband
M/C
Nee
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in Nederland.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.